Dinero Regnskabsprogram Læs vores anmeldelse her (2019)

Dinero er et af de mest populære regnskabsprogrammer på det danske marked. Og det er der mange gode grunde til det. Dinero er nemlig nemt at bruge, supporten er suveræn og med deres gratis version kan du komme i gang uden at betale en krone.

Dinero er især velegnet til mindre virksomheder, som ønsker at klare deres regnskaber uden hjælp fra en revisor. Det kan være dyrt at hyre en revisor, men med Dinero har du muligheden for at spare penge.

Programmet har alle de funktioner man kan forvente af et regnskabsprogram, og de fleste vil derfor kunne nøjes med basisudgaven. Ønsker du flere muligheder, kan du dog opgradere til pro versionen eller tilkøbe skattepakken, så du kan lave et korrekt skatteregnskab – selv hvis du ikke kender til de mange skatteregler.

Hvordan virker Dinero?

Dinero udmærker sig ved at være meget brugervenligt. Det første du ser når du logger ind, er et overblik over virksomhedens økonomi. Du kan fx se indtægter, udgifter og resultat. Alle tallene vises endda på en flot graf, så du kan se hvordan økonomien har udviklet sig det seneste år.

Scroller du længere ned på siden, finder du et overblik over virksomhedens moms. Her kan du fx se hvad der skal afregnes med SKAT og hvornår du skal angive moms næste gang. På den måde bliver du løbende mindet om det, så du undgår at indberette moms for sent.

På forsiden får du også et overblik over din forskudsopgørelse. Du kan fx se hvornår du senest skal angive skat. Hvis du allerede har overskredet datoen, vil der stå et minus foran. Skulle du fx have indberettet skat for en måned siden, vil der stå -30 dage. Du kan også se hvor meget du skal betale i skat.

I højre side finder du en oversigt over de seneste nyheder fra virksomheden. Det kan fx være informationer omkring nye funktioner, tilføjelser eller særlige tilbud. Der er også et dagligt citat, som kan vække inspiration eller sætte nye tanker i gang.

I venstre side finder du menuen, som består af seks simple punkter:

  • “Overblik” som giver adgang til forsiden med de ovennævnte funktioner
  • “Salg” hvor du kan oprette fakturaer og kreditnota og se forfaldne, godkendte og overbetalte fakturaer
  • “Bogføring” med bilag, løn, kassekladde, m.m.
  • “Kontakter” hvor du har et overblik over dine kunder, leverandører, m.m., nemt kan se deres e-mail og telefonnummer
  • “Bank” hvor du kan foretage afstemning med banken
  • “Moms” med adgang til momsangivelse og udvidet selvangivelse

 

Som du kan se, er Dinero regnskabsprogram intuitivt og nemt at gå til, og fordi menuen har en simpel og logisk opbygning, kan du hurtigt finde det du har brug for.

Hvad er forskellen på Dinero Starter og Dinero Pro?

Det er et godt spørgsmål. Det vil vi forsøge at klargøre her.

Dinero Starter

Med Dinero Starter får du adgang til basale regnskabsfunktioner som fx bogføring af moms, oprettelse af resultatopgørelse og balance samt ubegrænsede bilag, kunder og kassekladder. Desuden får du også adgang til deres mobil app, så du altid har virksomhedens regnskab ved hånden og teknisk hjælp – både over e-mail og chat.

Dinero starter er et godt valg for iværksættere og nystartede virksomheder. Det egner sig også til person som måske er i tvivl om, hvorvidt Dinero er det rigtige valg. Ved at tilmelde dig gratis-udgaven, kan du nemlig teste det og se om det lever op til dine forventninger.

Dinero Pro

Efterhånden som din virksomhed vokser, kan du opgradere til Dinero Pro. Her får du naturligvis alle de grundlæggende regnskabsfunktioner som nævnt ovenfor. Desuden får du adgang til udvidede funktioner som fx automatisk fakturering af abonnementer, mulighed for at gemme bilag i skyen, så du har det hele samlet ét sted samt adgang til en lang række integrationer, der gør bogføringen meget lettere. Du kan fx integrere det med din webshop eller dit lønsystem, så du slipper for at skulle bogføre salgsdata og lønoplysninger manuelt.

Med pro udgaven får du også bogføringshjælp 365 dage om året. Derfor kan betalingsversionen være et godt valg, hvis du føler dig usikker på de mange regnskabsudtryk, lovregler, m.m. og vil være sikker på at du bogfører alle poster korrekt.

Den store forskel på de to udgaver er altså at pro versionen automatiserer en bred vifte af opgaver, så du sparer tid på den daglige bogføring, mens basisudgaven kræver at flere funktioner udføres manuelt. Hvis du vil bruge så lidt tid på virksomhedens regnskab som muligt, er betalingsversionen derfor det bedste valg. Derudover er der selvfølgelig en forskel i priser.

Hvad koster det?

Dinero Starter er gratis. Dinero Pro koster 165 kr. per måned.

Opret dit første regnskab i dag

Vil du give Dinero regnskabsprogram et forsøg, så kan du tilmelde dig gratisversionen i dag og oprette dit første regnskab på blot få minutter.

Det er super nemt at komme i gang, da du kun skal angive få oplysninger – fx din e-mail adresse og en adgangskode.

Når du har oprettet en konto, kan du gå i gang med at lave dit første regnskab. Det hele foregår online, så der ikke nogen programmer der skal downloades eller installeres. Det betyder også at du altid har adgang til dine oplysninger – uanset hvilken computer, tablet eller mobil du anvender.

Desuden behøver du ikke frygte at dine data går tabt i forbindelse med tyveri eller skader på din computer. Med Dinero er dine data sikret efter alle kunstens regler – de opbevares fx på en sikker server og der foretages løbende backups.

Skulle du få brug for hjælp, kan du altid kontakte support. De tilbyder assistance både via chat, e-mail og telefon. Deres service er i top og fremhæves af mange kunder som en af de primære grunde til at bruge netop dette regnskabsprogram.